Nuffnang

Followers

Saturday, May 25, 2013

Tips untuk mendapat anak kembar



Petua Mendapat Anak Kembar | Siapa pun pasti akan geram melihat sepasang anak kembar yang comel dan mungil. Rasa bertuah diri dengan kurniaan itu. Tetapi tahukah anda memiliki anak kembar tidak semudah yang disangka? Ia juga mengundang kehamilan berisiko. Admin ini kongsikan sedikit petua untuk mendapat anak kembar. Kita merancang, Allah SWT yang menentukan.

1. Mestilah kita perlu berdoa kepada Allah..
Doa untuk mendapatkan anak kembar

i) Surah As-Saaffaat Ayat 120:
Maksudnya : Salam sejahtera kepada Nabi Musa dan Nabi Harun!.

ii) Surah As-Syura ayat 50:
Maksudnya : Ia mengurniakan mereka kedua-duanya – anak lelaki dan perempuan, dan la juga menjadikan sesiapa yang dikehendakiNya mandul. Sesungguhnya Ia Maha Mengetahui, lagi Maha Kuasa.

2. Minta doa daripada orang-orang yang soleh.

Firman Allah Taala dalam surah An-Nahl ayat 43:
Maksudnya : “Oleh itu bertanyalah kamu (wahai golongan musyrik) kepada orang-orang yang berpengetahuan ugama jika kamu tidak mengetahui.

3. Nazar yang tidak bertentangan dengan syarak.

Firman Allah Taala dalam surah Ali Imran ayat 35:
Maksudnya : (lngatlah) ketika isteri lmran berkata: Tuhanku! Sesungguhnya aku nazarkan kepadaMu anak yang ada dalam kandunganku sebagai seorang yang bebas (dari segala urusan dunia untuk berkhidmat kepadaMu semata-mata), maka tenimalah nazarku; sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.

4) Jangan menzalimi binatang.

Firman Allah Taala dalam surah Ali Imran ayat 36:

Maksudnya : Maka apabila ia melahirkannya, berkatalah ia:wahai Tuhanku! Sesungguhnya aku telah melahirkan seorang anak perempuan (sedang yang aku harap-harapkan ialah anak lelaki), dan Allah memang mengetahui akan apa yang dilahirkannya itu – dan memanglah tidak sama anak lelaki dengan anak perempuan; dan bahawasanya aku telah menamakannya Maryam, dan aku melindungi dia dengan peliharaanMu, demikian fuga zuriat keturunannya, dari godaan Syaitan yang kena rejam (yang dikutuk dan disingkirkan)”.

5) Berkahwinlah dengan lelaki atau perempuan yang mempunyai saudara kembar.

Ini kerana dari segi perubatan, Memang telah terbukti pasangan yang mempunyai genetik kembar akan mempunyai potensi yang lebih tinggi untuk melahirkan anak kembar..

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis