Nuffnang

Followers

Wednesday, December 25, 2013

Teka Teki Lawak

Ada seorang wanita yang sarat mengandung dan nak bersalin, lalu suami dia bawa isteri tu ke hospital. Dia melalui ladang kopi dan lombong bijih timah. Lepas anak dia lahir, dinamakan Fatimah. Kenapa ?

Jawapan: Scroll dibawah ;
!
!
!!!
!!
!!!
!!!
!!!
!
!
!
!!
!!!
!
!
!!!
!!
!!!
!!!
!!!
!
!
!
!!
!!!!
!
!!!
!!
!!!
!!!
!!!
!
!
!
!!
!!!!
!
!!!
!!
!!!
!!!
!!!
!
!
!
!!
!!!!
!
!!!
!!
!!!
!!!
!!!
!
!
!
!!
!!!!
!
!!!
!!
!!!
!!!
!!!
!
!
!
!!
!!!

Jawapan: sebab anak dia perempuan lah!!! ;-) - See more at: http://ceritawesome.blogspot.com/2013/10/teka-teki-lawak_27.html#sthash.OOistyWB.dpuf

Tuesday, December 24, 2013

Ikan 'naik' ke darat

LAHAD DATU: Penduduk di Kampung Tambisan Darat, di sini, gempar apabila ribuan ikan 'naik' ke darat dalam kejadian kira-kira jam 8 pagi tadi.
Fenomena pelik itu menyebabkan beberapa penduduk mengambil kesempatan mengaut ribuan ikan tamban yang terdampar di pantai kampung terbabit.
Menurut sumber Jabatan Meteorologi, fenomena itu adalah yang pertama kali berlaku di kawasan itu dan menafikan dakwaan bakal berlaku tsunami.

Bagaimanapun, pihaknya akan memantau situasi berkenaan dan orang ramai dinasihati supaya tidak panik kerana tiada sebarang petanda berlaku tsunami dikesan ketika ini.
Foto
BEBERAPA penduduk mengambil kesempatan mengaut ribuan ikan tamban yang terdampar di pantai. FOTO ihsan Mohd Irsyad Sahri


Semalam, jabatan terbabit mengesahkan berlaku kejadian gempa bumi berukuran 5.7 skala Ritcher di kepulauan Mariana pada jam 5.12 petang yang berpusat di timur laut Tagum,Filipina, kira-kira 2,842 kilometer dari timur laut Kinabatangan, Sabah.

VIDEO:
video

Wednesday, December 11, 2013

Suami Isteri “Sweet Couple”

Sepasang Suami Isteri “Sweet Couple” sedang berjalan sambil berpegangan tangan.. Tiba2 si Isteri bertanyakan soalan pada suaminya… ISTERI: Abg, bila kita jalan mcm nie, semua org memerhatikan kita kan? Msti mereka pelik kenapa lelaki sehensem abg memilih saya yang serba kekurangan ni sebagai isteri abg… SUAMI: Kenapa sayang cakap mcm tu?? Sayang kan isteri abg, biar lah apa org nak cakap pun… (senyum) ISTERI: Sayang tahu tu, tapi sayangkan tak secantik perempuan2 lain, badan gemok, kulit gelap, pendek,. Rasa mcm tak layak jadi isteri abg… (Dgn nada yang sayu).. SUAMI: (sambil mengenggam erat tgn isterinya) Sayang, nie lah yg dikatakan JODOH… ALLAH dah tentukan sayang jadi milik abg, abg REDHA… Dan untuk pengetahuan sayang, abg pilih sayang sebagai isteri abg bukan kerana paras rupa, bukan kerana harta tapi kerana agama yg ada pada sayang..kali pertama abg tgk sayang, abg yakin sayang boleh jadi isteri yg terbaik untuk abg tempuhi dunia nie… dan bila abg pandang muka sayang masa tu, nmpak wajah keibuan pada sayang…. ISTERI: Tapi abg…….. SUAMI: (menutup mulut isterinya) Tak de tapi-tapi, Sayang adalah AMANAH dari ALLAH,. Apa pun yg org nak cakap abg tak kisah, apa yg abg tahu, abg BAHAGIA ada sayang disisi, sbb sejak kita nikah abg dah ada teman untuk menghafal al-quran, abg dah ada teman untuk mengaji dan abg dah ada teman untuk Tahajjud di sepertiga malam… sayang ingat senang ke abg nak cari isteri mcm sayang???? susah tau… ISTERI: memandang suaminya dengan air mata berlinangan dipipi.. SUAMI: Alolololo… isteri abg nngis ye??? (smbil kesat air mata isterinya).. Abg tahu abg hensem (cewahhhh, hehehe) , dan abg tahu abg boleh dapat perempuan2 yang cantik, tapi abg tak nak ikut NAFSU, lumrah lelaki inginkan teman hidupnya secantik bidadari, tapi abg tak kejar semua tu, semua tu hanya didunia.. abg nak kejar JANNAH bersama2 isteri abg yang comey nie… abg tahu isteri abg nie mampu jadi bidadari abg yg paling cantik untuk abg dan anak2 nnti… InsyaALLAH di syurga nnti juga… kan sayang kan??? ISTERI: InsyaALLAH abg, trima kasih (nangis) SUAMI: Dah la tu syang, jgn nngis dah tau.. Jom ikut abg g masjid, kita g taman2 syurga, malam nie ada kuliah kat masjid.. ABANG SAYANG ISTERI ABG…. (^^ ,) Allahurabbi…

Tuesday, November 19, 2013

Korban diri demi anak

Kuantan: “Selepas memberi bantuan pernafasan kepada Eka Syakira, saya menoleh ke arah abang untuk menariknya naik ke atas perahu, tapi dia sudah tak ada.”
Demikian kata Ahmad Burhan Hassan, 35, adik kepada Ahmad Ramzi, 40, yang mati lemas selepas menyelamatkan dua anaknya di Sungai Atong, Panching, di sini, semalam. 
Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Ahmad Ramzi dari Taman Tas, di sini, nekad terjun ke sungai sebaik melihat anaknya Eka Syakira, 7, dan Eva Syamila, 11, terkapai-kapai meminta tolong dan dia berjaya menyelamatkan mereka berdua sebelum diri sendiri terkorban. 

Difahamkan, mangsa yang juga peniaga pasir pergi ke sungai itu bagi menjalankan kerja menyedut pasir bersama Ahmad Burhan serta dua iparnya dan memang sudah biasa membawa anaknya ke situ.
Foto
JENAZAH Ahmad Ramzi dibawa ke HTAA, semalam.

Ahmad Burhan berkata, sebelum kejadian, dia berada di sebuah pondok di atas tebing sambil memerhatikan dua anak saudaranya itu mandi di kawasan cetek, manakala abangnya melakukan kerja tidak jauh dari tempat kejadian.



Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.
Artikel ini disiarkan pada : 2013/11/2harian metro

Monday, November 18, 2013

KES REMAJA HILANG DI VILLA NABILA













Kes remaja hilang di Villa Nabila, Johor Bahru. Sudah tentu ramai yang keliru dengan kejadian yang berlaku. Ada laporan mengatakan 23 remaja hilang, ada yang kata hanya seorang. Terbaru pada petang tadi, Polis Johor menjelaskan hanya seorang sahaja yang hilang iaitu, Mohamad Izzat Izzudin Husin, 16.
Ok, macam ni. Sebenarnya memang yang pergi ke villa berkenaan adalah seramai 30 orang termasuklah Izzat Izzudin. Ianya disahkan oleh seorang rakan yang bersama-sama Izzat mengunjungi villa berkenaan namun dia selamat keluar dari villa itu. Baca keterangan beliau dibawah:
Remaja berkenaan adalah, Megat Irfan Abdullah Shariman, 16, ketika ditemui berkata beberapa rakannya diserang histeria selepas 20 minit berada di dalam bangunan itu. “Saya masuk ke bangunan itu sekadar suka-suka bersama 30 yang lain (termasuk Mohamad Izzat Izzudin) pada pukul 12.30 tengah malam, awal hari Ahad. Apabila terjadi histeria, kami semua bergegas keluar dan mendapatkan pertolongan dari sebuah masjid berhampiran. Saya tidak menyangka ada di kalangan kami yang hilang selepas semuanya bersurai kerana saya sendiri pun tidak berapa mengenali ramai yang lain,” katanya dipetik Sinar Harian.
Oleh sebab itu, Polis Johor memberi kenyataan hanya seorang sahaja yang hilang kerana mereka hanya menerima satu laporan sahaja iaitu daripada ibu mangsa. Baca petikan kenyatan Ketua Polis Daerah Johor Baharu Selatan, Supt Abdul Samad Salleh dibawah:
Ketua Polis Daerah Johor Baharu Selatan, Supt Abdul Samad Salleh berkata, kehilangan Mohamad Izzat Izzudin Husin, 16, disedari ibunya, Norhayati Mohamad, 38, semalam apabila dia tidak pulang ke rumah di Kampung Hajah Hasnah, Majidee, di sini, sejak keluar pada Sabtu. Norhayati kemudian menghubungi salah seorang daripada rakan Mohamad Izzat Izzudin lalu dimaklumkan bahawa remaja terbabit telah pergi ke rumah tersebut yang lebih dikenali sebagai ‘Villa Nabila’. Wanita terbabit kemudian pergi mencari sendiri Mohamad Izzat Izzudin di villa tersebut sebelum membuat laporan polis di Balai Polis Danga Bay, di sini, pada kira-kira pukul 1 pagi tadi selepas gagal menemui remaja berkenaan.
Beliau juga berkata sepasukan polis bersama unit anjing pengesan dan pasukan bomba digerakkan ke villa itu untuk melakukan operasi mengesan remaja terbabit, bagaimanapun, belum menemuinya sehingga kini. Beliau berkata kes berkenaan diklasifikasikan sebagai orang hilang dan sehubungan itu polis turut menafikan khabar angin yang tersebar di laman sosial Facebook dengan mendakwa sekumpulan 23 remaja hilang selepas masuk ke dalam villa berkenaan manakala tujuh lagi berjaya keluar dari bangunan itu. Katanya, setakat ini pihaknya hanya menerima satu laporan polis berhubung orang hilang dan menggesa orang ramai supaya tidak menyalurkan maklumat yang tidak tepat hingga boleh mengelirukan pelbagai pihak.
Sementara itu, orang ramai didapati mengerumuni perkarangan pintu masuk villa tersebut sejak malam tadi hingga menyebabkan kesesakan lalu lintas di sepanjang Jalan Skudai, pagi ini. Villa tersebut yang terdiri daripada tiga buah bangunan yang sudah usang berusia 40 tahun lepas sering dikaitkan dengan pelbagai kejadian mistik hingga menjadi tumpuan orang ramai termasuk luar negara khususnya pengkaji aktiviti paranormal.
Dibawah ada beberapa gambar sekitar lokasi kejadian, Villa Nabila yang dikongsikan menerusi internet. Orang ramai hadir untuk melihat sendiri apa yang berlaku. Ada gambar memaparkan usaha mencari mangsa yang hilang didalam kolam. Juga gambar beberapa orang remaja yang dipercayai turut serta memasuki villa tersebut bersama Izzat.

Teka Teki Hot

Saya ada 3 kepala, 6 kaki dan 7 tangan, siapakah saya??

Jawapannya: Scroll kebawah...
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
Jawapannya: Saya pembohong, kih3, jangan marah na ;-)

Saturday, November 9, 2013

Teka Teki Nombor

Andaikan anda seorang konduktor bas, didalam perjalanan anda untuk ke Kedah, anda mengambil seorang penumpang dewasa lelaki berusia 45 tahun di kuala lumpur, kemudian anda menempuh perjalanan ke rawang selama 45 minit sejauh 60km untuk mengambil penumpang dewasa wanita berusia 48 tahun, kemudian anda terus ke ipoh dengan kelajuan 100km/h selama 1jam 40 minit dan mengambil seorang penumpang kanak2 lelaki berusia 13 tahun. Kemudian anda terus ke pulau pinang dengan kelajuan 120km/h dan sampai disana pada pukul 4 petang dan mengambil seorang penumpang dewasa lelaki berusia 32 tahun. Akhirnya anda terus ke Alor Star dengan kelajuan 100km/h dengan menempuh perjalanan sejauh 130km.

Soalannya, apakah umur konduktor bas tersebut??? ;-)

Jawapannya: scroll kebawah untuk lihat jawapan

...........................
.........................
.........................
............................
.....................
...........................
.........................
.........................
............................
................................................
.........................
.........................
............................
................................................
.........................
.........................
............................
................................................
.........................
.........................
............................
................................................
.........................
.........................
............................
................................................
.........................
.........................
............................
................................................
.........................
.........................
............................
................................................
.........................
.........................
............................
................................................
.........................
.........................
............................
................................................
.........................
.........................
............................
................................................
.........................
.........................
............................
................................................
.........................
.........................
............................
................................................
.........................
.........................
............................
................................................
.........................
.........................
............................
................................................
.........................
.........................
............................
................................................
.........................
.........................
............................
................................................
.........................
.........................
............................
.....................
JAWAPAN: Umur konduktor bas itu ialah umur anda! kih3 ;-)

Friday, November 8, 2013

Anak diculik depan mata

KUALA LUMPUR: Seorang kanak-kanak lelaki, 18 bulan, diculik ketika sedang makan bersama ibunya di rumah mereka, di Bangsar, di sini, kira-kira 6 petang semalam.
Freddie Joseph dikatakan dilarikan seorang lelaki ketika ibunya masuk sebentar ke dalam rumah.

"Ibu mangsa terus menjerit meminta tolong yang kemudian didengari beberapa jiran.
Foto

"Terdapat jiran berlari untuk membantu tetapi suspek mengeluarkan pisau lalu terus masuk ke dalam kereta yang menanti di hadapan rumah sebelum melarikan diri," katanya pada sidang media di Balai Polis Pantai, di sini, malam tadi.

Beliau berkata, polis percaya suspek turut dibantu seorang lagi dipercayai wanita.

"Polis percaya perbuatan ini dilakukan orang yang mengenali keluarga mangsa dan menolak kemungkinan ia dilakukan untuk meminta tebusan.

"Pihak kami menyiasat kes ini mengikut Seksyen 3(1) Akta Culik yang membawa hukuman gantung sampai mati," katanya.
Artikel ini disiarkan pada : 2013/11/09http://www.hmetro.com.my/articles/Anakdiculikdepanmata//Article?HarianMetro

Wednesday, November 6, 2013

Teka Teki Haiwan

BURUNG APA YANG TAK JAGA ANAK DIA???

Jawapan scroll ke bawah:
@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@
@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@@@@@@@
@@@@
@@@@@@
@@@@@
@@@@@@@
Jawapan: Burung Belatuk, dia asyik Bela Atuk je, x bela anak pown. kih3... jangan marah na! ;-)

Tuesday, November 5, 2013

Teka Teki Power

Andaikan anda seorang konduktor bas. Bas itu pergi ke satu stesen, 5 org diambil. Di stesen kedua, 2 org turun dan 7 org naik.di stesen ketiga, 3 org turun dan 8 org naik. Soalannya, berapakah umur konduktor bas itu ?

Jawapan: Scroll dibawah...

..............
..............
............
.............
..............
..............
............
...........................
..............
............
...........................
..............
............
...........................
..............
............
...........................
..............
............
...........................
..............
............
...........................
..............
............
...........................
..............
............
...........................
..............
............
...........................
..............
............
...........................
..............
............
...........................
..............
............
.............
..............
..............
............
...........................
..............
............
...........................
..............
............
...........................
..............
............
.............
..............
............
.............
..............
..............
............
...........................
..............
............
...........................
..............
............
...........................
..............
............
.............
..............
............
.............
..............
..............
............
...........................
..............
............
...........................
..............
............
...........................
..............
............
.............

JAWAPAN: Umur konduktor itu ialah umur anda, kerana diawal teka teki sudah diandaikan anda seorang konduktor. Tahniah..kih3
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis