Nuffnang

Followers

Wednesday, December 25, 2013

Teka Teki Lawak

Ada seorang wanita yang sarat mengandung dan nak bersalin, lalu suami dia bawa isteri tu ke hospital. Dia melalui ladang kopi dan lombong bijih timah. Lepas anak dia lahir, dinamakan Fatimah. Kenapa ?

Jawapan: Scroll dibawah ;
!
!
!!!
!!
!!!
!!!
!!!
!
!
!
!!
!!!
!
!
!!!
!!
!!!
!!!
!!!
!
!
!
!!
!!!!
!
!!!
!!
!!!
!!!
!!!
!
!
!
!!
!!!!
!
!!!
!!
!!!
!!!
!!!
!
!
!
!!
!!!!
!
!!!
!!
!!!
!!!
!!!
!
!
!
!!
!!!!
!
!!!
!!
!!!
!!!
!!!
!
!
!
!!
!!!

Jawapan: sebab anak dia perempuan lah!!! ;-) - See more at: http://ceritawesome.blogspot.com/2013/10/teka-teki-lawak_27.html#sthash.OOistyWB.dpuf

Tuesday, December 24, 2013

Ikan 'naik' ke darat

LAHAD DATU: Penduduk di Kampung Tambisan Darat, di sini, gempar apabila ribuan ikan 'naik' ke darat dalam kejadian kira-kira jam 8 pagi tadi.
Fenomena pelik itu menyebabkan beberapa penduduk mengambil kesempatan mengaut ribuan ikan tamban yang terdampar di pantai kampung terbabit.
Menurut sumber Jabatan Meteorologi, fenomena itu adalah yang pertama kali berlaku di kawasan itu dan menafikan dakwaan bakal berlaku tsunami.

Bagaimanapun, pihaknya akan memantau situasi berkenaan dan orang ramai dinasihati supaya tidak panik kerana tiada sebarang petanda berlaku tsunami dikesan ketika ini.
Foto
BEBERAPA penduduk mengambil kesempatan mengaut ribuan ikan tamban yang terdampar di pantai. FOTO ihsan Mohd Irsyad Sahri


Semalam, jabatan terbabit mengesahkan berlaku kejadian gempa bumi berukuran 5.7 skala Ritcher di kepulauan Mariana pada jam 5.12 petang yang berpusat di timur laut Tagum,Filipina, kira-kira 2,842 kilometer dari timur laut Kinabatangan, Sabah.

VIDEO:
video

Wednesday, December 11, 2013

Suami Isteri “Sweet Couple”

Sepasang Suami Isteri “Sweet Couple” sedang berjalan sambil berpegangan tangan.. Tiba2 si Isteri bertanyakan soalan pada suaminya… ISTERI: Abg, bila kita jalan mcm nie, semua org memerhatikan kita kan? Msti mereka pelik kenapa lelaki sehensem abg memilih saya yang serba kekurangan ni sebagai isteri abg… SUAMI: Kenapa sayang cakap mcm tu?? Sayang kan isteri abg, biar lah apa org nak cakap pun… (senyum) ISTERI: Sayang tahu tu, tapi sayangkan tak secantik perempuan2 lain, badan gemok, kulit gelap, pendek,. Rasa mcm tak layak jadi isteri abg… (Dgn nada yang sayu).. SUAMI: (sambil mengenggam erat tgn isterinya) Sayang, nie lah yg dikatakan JODOH… ALLAH dah tentukan sayang jadi milik abg, abg REDHA… Dan untuk pengetahuan sayang, abg pilih sayang sebagai isteri abg bukan kerana paras rupa, bukan kerana harta tapi kerana agama yg ada pada sayang..kali pertama abg tgk sayang, abg yakin sayang boleh jadi isteri yg terbaik untuk abg tempuhi dunia nie… dan bila abg pandang muka sayang masa tu, nmpak wajah keibuan pada sayang…. ISTERI: Tapi abg…….. SUAMI: (menutup mulut isterinya) Tak de tapi-tapi, Sayang adalah AMANAH dari ALLAH,. Apa pun yg org nak cakap abg tak kisah, apa yg abg tahu, abg BAHAGIA ada sayang disisi, sbb sejak kita nikah abg dah ada teman untuk menghafal al-quran, abg dah ada teman untuk mengaji dan abg dah ada teman untuk Tahajjud di sepertiga malam… sayang ingat senang ke abg nak cari isteri mcm sayang???? susah tau… ISTERI: memandang suaminya dengan air mata berlinangan dipipi.. SUAMI: Alolololo… isteri abg nngis ye??? (smbil kesat air mata isterinya).. Abg tahu abg hensem (cewahhhh, hehehe) , dan abg tahu abg boleh dapat perempuan2 yang cantik, tapi abg tak nak ikut NAFSU, lumrah lelaki inginkan teman hidupnya secantik bidadari, tapi abg tak kejar semua tu, semua tu hanya didunia.. abg nak kejar JANNAH bersama2 isteri abg yang comey nie… abg tahu isteri abg nie mampu jadi bidadari abg yg paling cantik untuk abg dan anak2 nnti… InsyaALLAH di syurga nnti juga… kan sayang kan??? ISTERI: InsyaALLAH abg, trima kasih (nangis) SUAMI: Dah la tu syang, jgn nngis dah tau.. Jom ikut abg g masjid, kita g taman2 syurga, malam nie ada kuliah kat masjid.. ABANG SAYANG ISTERI ABG…. (^^ ,) Allahurabbi…
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis