Nuffnang

Followers

Tuesday, August 13, 2013

Biodata Profil Amar Ashraf



Biodata Profil Amar Ashraf


Profil Amar Ashraf

Nama komersial: Amar Ashraf
Asal: Masjid Tanah, Melaka
Umur: 26 (2013)
Status: Bertunang dengan seorang akauntan bernama Arna berasal dari Perak
Kerjaya: Pelakon dan pengarah teater
Akademik: Lulusan diploma Seni Pengarahan dan Lakonan daripada Akademi Seni Kebangsaan (Aswara)

DramaSetia Hujung Nyawa, Nilapura,  Patah Seribu, Pelangi I Love U, Hantu Susu, Dalam Hati Ada Taman , Diva Kokdiang Di Paris , Kasih Najiha, Getaran dll.

Filem: Qada

Beliau menjadi antara idaman gadis-gadis remaja setelah populariti semakin meningkat setelah melakonkan watak dalam drama Setia Hujung Nyawa yang berjaya mengalahkan rating drama Adam dan Hawa.

Pelakon yang semakin dikenali Amar Asyraf, 26, hero dalam drama Setia Hujung Nyawa tidak menyorok tentang statusnya, Amar sudah pun bertunang pada tahun lepas, pada hari raya ketiga. Amar merancang untuk menamatkan zaman bujang setahun lagi jika tidak ada aral melintang.

Amar belum sedia mendedahkan siapakah tunangnya. Dia tidak mahu kisah tunangnya turut menjadi paparan media. “Dia memahami saya dan kami bercinta dah lebih dua tahun,” katanya pasal gadis Perak
Hanya nama tunang saja yang dipaparkan di sebuah kolum hiburan, iaitu Arna seorang pengarah produksi terlibat juga dalam bidang teater. Amar bekas graduan Akademi Seni Budaya & Warisan Kebangsaan (Aswara) juga aktif dalam teater.

Ditanya tentang penerimaan peminat setelah mengetahui dia sudah bertunang, Amar yakin peminat sekarang bijak menilai bakat dan tidak kisah walaupun pelakon itu sudah pun berkahwin, contohnya Aaron Aziz yang berjaya walaupun dah kawhin. Dia tidak kisah lewat dikenali tetapi percaya dengan bakat yang dimilikinya mampu buat orang tahu keupayaannya berlakon.

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis